ANGST EN TRAUMA EMDR THERAPEUT
CREATIEVE COACHING
CREATIVE COACHING
TEKENEN MAAKT ONS INNERLIJK GEKWETSTE KIND WAKKER
STAP 1: TEKENEN EN BENOEMEN VAN HET PROBLEEM
STAP 2: TEKENEN EN BEVRAGEN VAN HET PROBLEEM
STAP3: TEKENEN EN KORT BEVRAGEN VAN HET VERLEDEN
STAP4: FORMULEREN VAN ONZE TOEKOMSTDOELEN
STAP5: OPLOSSEND DENKEN STIMULLEREN
STAP6: TEKENEN EN KOPPELEN PROBLEEM AAN EIGEN SYSTEMATHIEK
STAP7: TEKENEN EN VALKUILEN BENOEMEN
STAP8: TEKENEN EN IMPLEMENTATIE EIGEN SYSTEMATIEK
STAP9: TEKENEN EN VERVOLGGESPREK
STAP10: ZELFSTANDIG TRAJECT
ALS PRATEN MOEILIJK WORDT
KAN TEKENEN HELPEN
PROBLEEMSTELLING: JE VOELT JE SOMS ANGSTIG MAAR PRATEN IS MOEILIJK..
WACHTEN?: DIT GEVOEL GAAT ENKEL GROEIEN.
OPLOSSING: VIA TEKENEN EN TEGELIJK AAN ZELFREFLECTIE DOEN GAAN WE JOU TERUG IN EVENWICHT BRENGEN. VERVOLGENS KAN JE JOUW PROBLEEM OPLOSSEN IN HET HEDEN EN DE TOEKOMST
TEKENEN KAN ONVERWERKTE EMOTIES SNELLER NAAR BOVEN LATEN KOMEN EN VERVOLGENS KUNNEN WE SNELLER JOUW PROBLEEM GAAN AANPAKKEN IN HET HEDEN. TIJDENS DEZE SESSIES STAAT NIET HET EINDRESULTAAT VAN DE TEKENING CENTRAAL MAAR EERDER HET DOEL. DE TEKENLES IS EERDER EEN 'EXTRA' DIE MOOI MEEGENOMEN IS.
WE STARTEN BIJ DE BASIS BIJ HET TEKENEN
WE GEBRUIKEN HET TEKENEN ALS KATALISATOR VOOR DE ONVERWERKTE EMOTIES
LES 1: VAN CIRKEL NAAR BOL
LES2: VAN OVAAL NAAR APPEL
LES3: VAN OVAAL NAAR SINAASAPPEL
LES4: VAN VIERKANT NAAR KUBUS
LES5: VAN KUBUS NAAR BALK
LES6: VAN BALK NAAR DOOSJE
LES7: VAN BALK NAAR DOOSJES
LES8: CILINDER
LES9: VAN CILINDER NAAR FLES
LES10: TWEE FLESSEN
Door creatief bezig te zijn gaan we jou doen ontspannen. Vervolgens gaan wij tijdens het tekenen jouw probleem benoemen en kaderen. Tijdens het tekenen kan je jouw probleem gaan benoemen. Vervolgens kan jij het probleem kort structureren en ontleden. We gaan oude patronen en toxische factoren vermijden. We focussen op onze doelen en wat we willen bereiken in de toekomst. We laten het verleden zo snel mogelijk los.
DE PRAKTISCHE AANPAK
Iedere dag komen er veel prikkels op ons af. Onze huidige manier om op die prikkels te reageren is gevormd toen we kind waren. We gaan tijdens de tekenlessen ons zelf kort vragen stellen. We gaan tijdens het creatieve proces kort gaan opsporen wat er in ons recent verleden aan de basis lag van onze huidige probleem.
Het heden en de toekomst staan centraal. Hoe ontwikkel ik zelf een gepaste reactie op een prikkel Je kan via tekenen en coaching bewust worden van patronen die gevormd zijn en hoe je daar gepaster mee kan omgaan. Dikwijls kan een creatief proces en een luisterend oor en gerichte vraagstelling leiden tot zelfreflectie en inzichten over de eigen reacties. Het antwoord ligt reeds vervat in jezelf. Je gaat het zichtbaar maken.
De tekenles is slechts een platform van waaruit we vertrekken. We vertrekken vanuit eenvoudige basisoefeningen in eenvoudige bekende tekenmaterialen; Het is absoluut niet de bedoeling dat je een absoluut meesterwerk aflevert. Je gaat gewoon de basisprincipes van het tekenen aanleren en tegelijkertijd gaan we jouw probleem analyseren en in kaart brengen. Jij geeft zelf het tempo aan. We gaan vrij snel proactief toekomstgericht werken.